Lange reis, maar veilig geland - Reisverslag uit Dongxin, China van freddymichiel - WaarBenJij.nu Lange reis, maar veilig geland - Reisverslag uit Dongxin, China van freddymichiel - WaarBenJij.nu

Lange reis, maar veilig geland

Door: Michiel

24 November 2015 | China, Dongxin

Na zondag afscheid genomen te hebben van de familie, begon maandag dan toch echt ons grote avontuur. We werden door Frederique's moeder weggebracht, waarna een lange dag vliegtuig-zitten op het programma stond. Het inchecken ging allemaal heel voorspoedig, waardoor we nog volop tijd hadden om even rustig wat te drinken en op ons in te laten werken dat we vanaf dit moment voor 4 maanden op elkaar zijn aangewezen.. De eerste vlucht van bijna 11 uur bracht ons in het benauwde Bangkok. Na een hele rustige vlucht zonder turbulentie of andere gekkigheid zetten we voet op Thais grondgebied, alhoewel eigenlijk zijn we alleen maar achter de douane gebleven, omdat we anderhalf uur later weer op dezelfde stoel plaats zouden nemen voor de vlucht naar Taipei. Nogmaals werd de handbagage door de scanner gehaald, maar gelukkig kregen we ook dit maal goedkeuring om door te lopen. Ook tijdens de vlucht naar Taipei lukte het ons zeer beperkt om een oogje dicht te doen, waardoor we in de bus van het vliegveld van Taipei naar de stad allebei lekker zaten te knikkebollen. Inmiddels waren we namelijk ook al zo'n 20 uur onderweg vanaf vertrek thuis. Eenmaal aangekomen zijn we naar ons hostel gegaan om daar de backpacks te droppen, even een uurtje de oogjes dicht te doen en vervolgens de stad in te wandelen om de eerste sferen van een Aziatische stad bij duisternis in ons op te nemen. Inclusief de mengelmoes van zeer uiteenlopende geuren op straat, waarvan je meestal niet heel vrolijk wordt. Maar al met al een lekker eerste dagje, en we kijken enorm uit naar de rest!

• 24 November 2015 - 16:56

CPS Collega's (de Leukste):

Heb je al souvenirs voor ons gekocht Fré?

• 24 November 2015 - 17:28

Laura :

Heel fijn dat jullie veilig geland zijn. Nu lekker bijslapen en verder met de mooie reis. Geniet van alles!